Na początku września br. radio Koszalin wdrożyło nowe rozwiązania programowe. Postawiło również silniej niż dotychczas na bezpośredni kontakt ze słuchaczami. o tym, jaki skutek przyniosły zmiany – z Michałem Minkiewiczem, dyrektorem produkcji radia Koszalin, rozmawia Andrzej Mielcarek.  

 

-Jak oceniają Państwo efekt wprowadzenia jesiennej ramówki? Czy już widać jakieś odbicie zmian w badaniach słuchalności?

– Na w pełni wiarygodną ocenę zmian programowych wprowadzonych jesienną ramówką musimy jeszcze chwilę poczekać, ponieważ badania słuchalności radiotrack są przygotowywane w oparciu o fale trzymiesięczne. oznacza to, że pierwsze wyniki, które w całości uwzględnią okres emisji naszej zmienionej oferty programowej (fala badawcza wrzesień-listopad) otrzymamy na początku grudnia. Jednak już teraz możemy cieszyć się ze wzrostu wskaźnika „średni czas słuchania”. W okresie minionych trzech miesięcy średni czas, jaki nasi słuchacze spędzają z radiem Koszalin, wydłużył się ze 100 do blisko 180 minut. To dla nas powód do dumy, tym bardziej, że właśnie ten wskaźnik jest najbardziej istotny z punktu widzenia publicznego nadawcy. W czasie tych trzech godzin mamy szansę przekazać odbiorcom informacje z regionu, kraju i świata, wyemitować relacje reporterskie i programy interwencyjne. Słuchacze mają także szansę na wysłuchanie audycji publicystycznych i reportaży, które są nagradzane na organizowanych konkursach ogólnopolskich. Właśnie różnorodność oferty stanowi naszą największą przewagę nad rozgłośniami komercyjnymi.

 

– Zdecydowali się Państwo na wprowadzenie SMS-owego kanału kontaktu ze słuchaczami Radia Koszalin. Dlaczego SMS-y a nie wypowiedzi telefoniczne?

– Nie zrezygnowaliśmy z kontaktu telefonicznego ze słuchaczami! Telefon do studia w dalszym ciągu jest czynny i słuchaczom, którzy preferują taki sposób komunikacji, dajemy taką możliwość. Nowy, promowany przez nas adres poczty elektronicznej – kontakt@radio.koszalin.pl oraz możliwość kontaktu z dziennikarzami za pomocą wiadomości SMS wysyłanych na numer 500 400 115 – stanowi poszerzenie dotychczas stosowanych form komunikacji. Przewagą SMS-ów jest szybkość reakcji „anteny”. Dziennikarz, który do tej pory koncentrował się na rozmowach telefonicznych był w stanie zaprezentować na antenie trzy-cztery wypowiedzi słuchaczy, pozostali słyszeli sygnał „zajętości”. Teraz prowadzący program ma zdecydowanie większe możliwości – może przeczytać wszystkie trafiające do nas wiadomości, spostrzeżenia i informacje od słuchaczy.

 

– Jaki daje to skutek? Jaki charakter mają przesyłane opinie i sygnały?

– Wiadomości wysyłane do radia Koszalin dotyczą utrudnień na drogach, opinii na temat emitowanych audycji i poruszanych w nich zagadnień, zgłoszeń udziału w konkursach i wielu, wielu innych spraw. Każdego dnia z tej formy kontaktu z nami korzysta kilkadziesiąt osób. Słuchacze mogą do nas wysyłać nie tylko wiadomości tekstowe, ale także zdjęcia MMS. I jeszcze jedna, najważniejsza kwestia – nie jest to sposób na zarabianie pieniędzy kosztem naszych słuchaczy – opłata za wysłanie wiadomości do radia Koszalin wynosi dokładnie tyle samo, co w przypadku wyłania wiadomości na zwykły telefon komórkowy, czyli zgodnie z opłatą taryfową obowiązującą naszego słuchacza.

 

– Co nowego przyniesie najbliższy czas w Państwa rozgłośni?

– Ruszył kolejny sezon cyklu Unplugged radia Koszalin (ostatnio zagrały elektryczne Gitary, a przed nami między innymi Skubas); co miesiąc przygotowujemy kolejne spotkania w ramach radiowego Klubu obieżyświata. W Studiu Koncertowo-Nagraniowym gości także muzyka poważna i twórczość ludowa. A już w środę 11 listopada, z okazji Święta Niepodległości, przed nami specjalny koncert z piosenkami Przemysława Gintrowskiego. Wstęp na wszystkie imprezy przygotowywane przez radio Koszalin jest bezpłatny. Nie zapominamy także o kolejnych edycjach naszych cyklicznych przedsięwzięć – w sobotę 29 listopada br. zorganizujemy zbiórkę żywności w ramach akcji „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”, a w niedzielę 12 grudnia br. wspólnie z Caritas Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej będziemy przygotowywać paczki dla najbiedniejszych w ramach akcji „Pusta choinka”.